Help als teller bij Europese Parlementsverkiezingen

We zoeken tellers (vanaf 18 jaar) voor de Europese Parlementsverkiezingen op 6 juni vanaf 20:45 uur.

Meehelpen met de verkiezingen?

Stuur een e-mail naar verkiezingen@heemskerk.nl. U kunt zich aanmelden om als teller op een stembureau te werken. Ook als u dat werk nog nooit eerder heeft gedaan. Als er genoeg belangstelling is, dan komt u op de reservelijst. Als er dan afmeldingen zijn, benaderen we u weer.

Wie kan zich aanmelden?

Iedereen vanaf 18 jaar kan zich aanmelden. Ook als u niet in Heemskerk woont. Verder moet u de Nederlandse taal goed beheersen (u hoeft niet de Nederlandse nationaliteit te hebben). U moet nauwkeurig, behulpzaam en stressbestendig zijn. Ook moet u lichamelijk in staat zijn om een lange werkdag te maken, tevens moet u de e-learning verplicht volgen en succesvol afronden.

Wat is de vergoeding?

Als teller krijgt u een (bruto) vergoeding voor de donderdagavond van 10 euro per uur met een minimum van 40 euro. Na de verkiezingen ontvangt u de vergoeding zo snel mogelijk van ons.

Zo ziet het werk van een teller eruit:

• Als teller helpt u mee met het tellen van de uitgebrachte stemmen.
  • U bent aanwezig om 20.45 uur. De telling begint om 21:00 uur. Het is verplicht om volgens de VOX (voorheen Craft Lean) telmethode te tellen.
  • U bent klaar als alle stemmen op lijstniveau geteld zijn. Dit kan een paar uur duren.