Vrijwilligerswerk

Bent u op zoek naar een vrijwilliger, of wilt u zelf graag vrijwilligerswerk doen? Neem dan contact op met het Steunpunt Vrijwilligers Heemskerk. Via onderstaande knop komt u meteen op de website van het steunpunt.

www.beverwijkheemskerkvoorelkaar.nl

U kunt ook

• Bellen naar 0251 731 700 (maandag tot en met vrijdag tussen 09.30 en 12.00 uur).
  • Mailen via svhinfo@metheemskerk.nl.
  • Langskomen op het spreekuur in buurtcentrum het Spectrum, Lauraplein 1. Het spreekuur is elke maandag en vrijdag van 10.30 tot 11.30 uur. U maakt hiervoor een afspraak.

Wat is het Steunpunt?

Het steunpunt helpt organisaties en clubs bij het vinden van de juiste vrijwilligers. En omgekeerd. Inwoners die op zoek zijn naar vrijwilligerswerk dat bij hen past, worden via de vrijwilligersvacaturebank van het steunpunt geholpen. Het steunpunt is onderdeel van welzijnsstichting MET Heemskerk.

Hulp in de buurt via vrijwilligersvacaturebank

Via de vacaturebank regelt u ook hulp in de buurt. Het gaat om diensten die bewoners voor elkaar kunnen doen. Zonder dat daar meteen iets tegenover staat. Bijvoorbeeld koken, boodschappen doen of een klusje in de tuin. U kunt zelf een vraag stellen. Lukt dat niet zelf? Het steunpunt kan u hierbij helpen.

Vrijwilligersverzekering, zo werkt het

Doet u vrijwilligerswerk voor andere mensen of voor de samenleving? Dan bent u automatisch verzekerd via de collectieve vrijwilligersverzekering van de gemeente Heemskerk. Heeft u een eigen verzekering? Dan gaat uw eigen verzekering altijd voor.

Vul bij schade het digitaal schade aangifteformulier (pdf, 95 KB) in en stuur deze naar post@heemskerk.nl. Als u vragen heeft over de vrijwilligersverzekering, neem dan contact met ons op via 14 0251. U leest online meer informatie en de voorwaarden.