Wegafsluitingen

Tijdens de wielerronde, de harddraverij, kermis en de feesttenten in het centrum sluiten we een aantal wegen en wegdelen af. Hieronder een overzicht. Ook verplaatsen we de vrijmarkt.

Wegafsluitingen tijdens de volksfeesten

Op zondag 3 september 2023 tussen 10:00 en uiterlijk 24:00 uur sluiten we de volgende wegen en weggedeelten af voor het verkeer:

• Het wielerparcours: Kerkweg – Jonkheer Geverslaan – Jan Ligthartstraat – Ruysdaelstraat;
  • De Van Coevenhovenstraat;
  • Het gedeelte van het Kerkplein, tussen de rotonde Kerkplein en de bocht Zaalberglaan/Maerten van Heemskerckstraat.

Houd hierbij rekening met het volgende:

• Op de hoek van de Carel van Manderstraat/Ruysdaelstraat maken we een sluis om alleen in noodgevallen het wielerparcours te kunnen oversteken. Is er geen noodgeval? Dan kunt u hier niet oversteken.
  • Het gebied dat tussen de straten van het wielerparcours ligt, is hierdoor zondagmiddag ook niet toegankelijk. Bent u bewoner en moet u dringend met de auto weg? Zet uw voertuig op tijd buiten het afgesloten gebied.
  • In het centrum bij de terrassen mag de wegafsluiting in stand blijven tot na 24:00 uur. De terrassen bij de horecazaken blijven tot die tijd open. Daarna moet nog worden opgeruimd en schoongemaakt.
  • Op de Van Coevenhovenstraat (ter hoogte van Café Cheers) mag een muziekpodium worden geplaatst. De Van Coevenhovenstraat sluiten we daarom af voor verkeer.
  • Bekijk parcours van de wielerronde.

Op de volgende dagen sluiten we onderstaande wegen en weggedeelten af voor verkeer. Van woensdag 6 september 2023 om 11:00 uur tot donderdag 7 september 2023 om 07:00 uur. Van donderdag 7 september 2023 om 11:00 uur tot vrijdag 8 september 2023 om 07:00 uur. En van vrijdag 8 september 2023 om 14:00 uur tot zaterdag 9 september 2023 om 09:00 uur.

• De rotonde Kerkweg/Burgemeester Nielenplein.
  • De Deutzstraat.
  • De Van Coevenhovenstraat.
  • Het gedeelte van de Kerkweg, tussen nummer 81 en de rotonde.
  • Het gedeelte van de Ruysdaelstraat, tussen de Jan van Scorelstraat en de Kerkweg.
  • Burgemeester Nielenplein.
  • Het Kerkplein.
  • Het gedeelte van de Maerten van Heemskerckstraat, tussen het Kerkplein en de Carel van Manderstraat/Karshoffstraat.
  • Het gedeelte van de Karshoffstraat, tussen de Maerten van Heemskerckstraat en de Koningin Wilhelminastraat.

Houd hierbij rekening met het volgende:

• Vanwege het plaatsen, exploiteren en afbreken van de grote feesttenten is het Kerkplein van maandag 4 september 2023 tot en met vrijdag 8 september 2023 en op zaterdag 9 september 2023 in de ochtend, voor alle verkeer afgesloten.
  • Ook het weggedeelte van het Burgemeester Nielenplein is tijdens de op- en afbouw van de tenten op maandag 4 en dinsdag 5 september 2023 en op zaterdag 9 september 2023 in de ochtend, tijdelijk afgesloten. Zodra mogelijk stellen we de wegen open voor verkeer.
  • Deze afsluitingen gelden van woensdag 6 september 2023 om 11:00 uur tot donderdag 7 september 2023 om 07:00 uur, van donderdag 7 september 2023 om 11:00 uur tot vrijdag 8 september 2023 om 7:00 uur en van vrijdag 8 september 2023 om 14:00 uur tot zaterdag 9 september 2023 om 09:00 uur. We adviseren winkeliers om hun toeleveringsbedrijven vooraf te informeren over de afsluitingen.
  • Op zaterdagochtend 2 september sluiten we de Kerkweg ter hoogte van Coevenhovenstraat 40 af voor de opbouw bij Brasserie 38. De kruising Kerkweg/ Van Coevenhovenstraat is toegankelijk.

Van donderdag 7 september 2023 om 07:00 uur tot vrijdag 8 september 2023 om 14:00 uur is het gedeelte van de Marquettelaan, tussen de Bachstraat en de Oosterweg, afgesloten voor verkeer. Dit vanwege de kortebaandraverij. Ook is dan de doorsteek tussen het Steenstrapark en landgoed Marquette afgesloten.

Verplaatsing vrijdagmarkt

Op vrijdag 8 september 2023 wordt een deel van de vrijdagmarkt verplaatst. Het gedeelte van de markt op het Burgemeester Nielenplein verplaatst naar de Gerrit van Assendelftstraat. Daarom is het gedeelte van de Gerrit van Assendelftstraat vanaf nummer 24 tot aan de Maerelaan dan afgesloten voor verkeer. De afsluiting is van 06:00 tot 21:00 uur. U kunt daar dan ook niet parkeren.

Het parkeerterrein achter Burgemeester Nielenplein 2 en 6 en het parkeerterrein achter Maerelaan 1 tot en met 11 bereikt u op deze dag tot 13:00 uur alleen via het Burgemeester Nielenplein. Vanaf 13:00 uur zetten we de afzettingen bij de rotonde bij het Burgemeester Nielenplein. U kunt de locaties dan niet meer bereiken. Na het opbreken van de markt om 18:30 uur bereikt u de parkeerterreinen weer.