Bedrijventerreinen

De Trompet

De Trompet is een duurzaam, milieuvriendelijk, schoon en goed bereikbaar bedrijventerrein. Dit bedrijventerrein van ongeveer 18 hectaren valt op door de 80 meter hoge windmolen, architecteur en de goede ligging. Zo heeft De Trompet een directe aansluiting op de A9, waardoor Amsterdam, Schiphol en de havens binnen 30 minuten bereikbaar zijn.

De Houtwegen

Bedrijventerrein De Houtwegen staat hier sinds de jaren '70 - '80. Hier vindt u 125 bedrijven, vooral midden- en kleinbedrijven. De grootte van het terrein? Zo'n 22 hectare. De locatie is goed te bereiken via de Rijksstraatweg en de nieuw aangelegde Westelijke Randweg.

Op dit bedrijventerrein is parkmanagement aanwezig, door OV-IJmond. Dit is een manier om de kwaliteit van het terrein te behouden of te verbeteren. Een deel van De Houtwegen is opgeknapt. De komende jaren volgt het andere deel.

Tuindersgebied met de kassen en tulpen.

Agrarische bedrijventerrein

De tuinbouwgebieden Heemskerkerduin en Noorddorp noemen we ook wel Heemskerks ‘agrarische bedrijventerrein’. De provincie wees het aan als 'tuinbouwconcentratiegebied'. Dat is uniek in de provincie Noord-Holland! Dit gebied is onderdeel van het programma Greenport Noord-Holland Noord dat als doel heeft de agribusiness in de provincie te versterken.

Het tuinbouwgebied van Heemskerk kenmerkt zich door goede landbouwgrond en bollen en bloemen van topkwaliteit die over de hele wereld worden geëxporteerd. Lelies in Moskou, tulpen in New York, nerines in Tokio. Heemskerkse bloemen kom je overal tegen.

De Waterwegen

De Waterwegen is het laatste bedrijventerrein dat is aangelegd binnen Heemskerk. Dit terrein is goed te bereiken via de Rijksstraatweg en de nieuw aangelegde Westelijke Randweg. De Waterwegen staat ook wel bekend als de 'autoboulevard'. Dit komt omdat we vooral autobedrijven de mogelijkheid bieden zich hier te vestigen.