Toegankelijkheidsverklaring

Iedereen moet de informatie op heemskerk.nl gemakkelijk kunnen gebruiken en bekijken. Alle gemeentelijke websites en applicaties moeten voldoen aan de vastgelegde toegankelijkheidseisen. In de toegankelijkheidsverklaring laten we zien of we hieraan voldoen.

Onze toegankelijkheidsverklaring

De status van de toegankelijkheidsverklaring werkten we bij op 18-1-2024. De website lieten we voor het laatst op 4 augustus 2020 toetsen (pdf, 359 KB). We willen zo snel mogelijk voldoen aan de toegankelijkheidseisen en op niveau AA komen.

Deze verklaring geldt voor de website:

En de subsites die erbij horen:

Bekijk het toegankelijkheidslabel

Aanpak om de toegankelijkheid van onze website te verbeteren

Wij voeren de volgende acties uit om de toegankelijkheid van onze online communicatiemiddelen te verbeteren:

2024:

• Periodieke interne controle: onze redactie voert tussentijdse controles uit op de webpagina’s en bijlagen.
  • Technische update van onze website uitvoeren, waardoor website toegankelijker wordt.
  • Nieuw onderzoek laten uitvoeren op de toegankelijkheid van de website.
  • De producten op onze website Heemskerk.nl toegankelijk maken.
  • Bepalen met kritische blik welke huidige pdf’s van toegevoegde waarde zijn.
  • Aanstellen projectleider digitale toegankelijkheid.

Later stadium:

• Uitbesteden toegankelijk maken pdf's.

De volgende onderdelen voldoen nog niet aan de toegankelijkheidseisen:

Probleem met de toegankelijkheid van deze website?

Ondanks de maatregelen die we tot nu toe namen? Laat het ons vooral weten:

Archief

Sinds 6 november 2013 archiveren we Heemskerk.nl. Iedere dag maakt het systeem een kopie van de website zoals deze op dat moment online staat. U bekijkt via de website archief Heemskerk vorige versies van de site terug. Zo kunt u zien wat op een door u gekozen dag op onze site stond.

Het kan gebeuren dat de link naar een document in het webarchief niet meer werkt. Dit komt doordat het document is verwijderd vanwege privacyredenen of dat de publicatietermijn is verstreken. U kunt deze informatie altijd opvragen via een Woo-verzoek.