Jeugdlintje aanvragen

Onze burgemeester reikt jaarlijks het jeugdlintje uit. Voor jongeren die iets uitzonderlijks hebben gedaan voor de Heemskerkse samenleving of een voorbeeld zijn voor anderen. Kent u iemand die een jeugdlintje verdient? Draag diegene voor via het online formulier.

Iemand voordragen voor 2024 kan tot 1 oktober 2024. De uitreiking staat gepland rond 20 november 2024, op de Internationale Dag voor de Rechten van het Kind. Heeft u vragen? Neem dan contact op met Hilde Luyt, telefoon 14 0251, e-mail: onderscheidingen@heemskerk.nl.

Draag een jongere voor

• De jongere is tussen de 6 tot en de 20 jaar oud.
  • De jongere is een voorbeeld voor anderen OF heeft zich op een bijzondere manier ingezet voor de Heemskerkse samenleving.
  • Iedereen kan iemand voordragen aan het college. Scholen, clubs, verenigingen, familieleden, media, buren en vrienden.

Voorbeelden waarbij een jeugdlintje kan worden gegeven:

• Jongeren die zich inzetten voor andere mensen, natuur of cultuur.
  • Jongeren die langere tijd vrijwilligerswerk doen.
  • Jongeren die opkomen voor iemand anders bij pesten, zinloos geweld of alcohol-drugsgebruik.
  • Jongeren die een bijzondere prestatie hebben geleverd of Heemskerk positief op de kaart hebben gezet. Bijvoorbeeld door een reddingsactie of het winnen van een landelijke prijs voor een werkstuk.