Rioolaansluiting aanvragen

Wij zorgen voor de aansluiting van het openbare riool tot aan de perceelgrens van uw terrein. U zorgt zelf voor de riolering op uw eigen terrein. De aanvraag voor rioolaansluiting doet u online of via een brief.

Houd rekening met het volgende:

• U moet zelf ruim van tevoren nagaan wat de ligging is van het gemeentelijk rioolstelsel.
  • De rioolbeheerder kan u vertellen over de hoogtematen van de gemeentelijke riolering.
  • Houd rekening met een doorlooptijd van 10 werkdagen.
  • U bent verplicht om uw regenwater en vuilwater gescheiden aan te leveren.
  • Op uw perceelsgrens bent u per aansluiting verplicht om een ontstoppingsputje aan te brengen.

Aansluiting aanvragen? U krijgt een offerte

We werken met een gecontracteerde aannemer die werkzaamheden aan de riolering mag uitvoeren. We vragen bij deze aannemer een offerte op voor uw specifieke situatie. Na beoordeling leggen we de offerte aan u voor. Vervolgens geven we de aannemer de opdracht en brengen we na uitvoering de kosten bij u in rekening.

Aanvraagformulier rioolaansluiting

Aanvraag schriftelijk doen

U kunt de aanvraag ook schriftelijk doen. Dat kan via een brief. Geef hierbij de volgende informatie door:

• Naam, adres en telefoonnummer.
  • Adres van het perceel waar de aansluiting(en) gewenst is(zijn).
  • Schets/tekening van de situatie ter plekke.
  • Uw akkoord dat de kosten van de aansluiting(en) voor uw rekening zijn.

De brief stuurt u naar ons toe: gemeente Heemskerk, Postbus 1, 1960 AA, Heemskerk.