Rioolaansluiting aanvragen

De gemeente verzorgt de aansluiting van het openbare riool tot aan de perceelgrens van uw terrein. U bent zelf verantwoordelijk voor de riolering op uw eigen terrein.

Houd rekening met het volgende:

• U moet zelf ruim van tevoren nagaan wat de ligging is van het gemeentelijk rioolstelsel.
  • De rioolbeheerder kan u vertellen over de hoogtematen van de gemeentelijke riolering.
  • Houd rekening met een doorlooptijd van 10 werkdagen.
  • U bent verplicht om uw regenwater en vuilwater gescheiden aan te leveren.
  • Op uw perceelsgrens bent u per aansluiting verplicht om een ontstoppingsputje aan te brengen.

Offerte

De gemeente werkt met een gecontracteerde aannemer die werkzaamheden aan de riolering mag uitvoeren. We vragen bij deze aannemer een offerte op voor uw specifieke situatie. Na beoordeling legt de gemeente de offerte aan u voor. Vervolgens verleent de gemeente de opdracht aan de aannemer en brengt na uitvoering de kosten bij u in rekening.

Aanvraagformulier rioolaansluiting

U kunt de aanvraag ook schriftelijk doen. Vermeld in uw brief de volgende gegevens:

• Naam, adres en telefoonnummer.
  • Adres van het perceel waar de aansluiting(en) gewenst is(zijn).
  • Schets/tekening van de situatie ter plekke.
  • Uw akkoord dat de kosten van de aansluiting(en) voor uw rekening zijn.

U kunt de brief sturen naar de gemeente Heemskerk, Postbus 1, 1960 AA, Heemskerk.