Mantelzorgwaardering

Om onze waardering te laten zien voor mantelzorgers geven we mantelzorgers graag een klein cadeautje. De gemeenten Beverwijk en Heemskerk boden in 2023 alle mantelzorgers die zorgen voor iemand in Beverwijk, Heemskerk of Wijk aan Zee een cadeaukaart van € 25,- euro aan. U kunt de mantelzorgwaardering voor 2024 weer aanvragen vanaf eind augustus. Hier maken we eind augustus meer over bekend op deze webpagina.

U komt in aanmerking voor de mantelzorgwaardering als:

• U langer dan 3 maanden meer dan 4 uur per week hulp of ondersteuning geeft aan iemand met een ziekte of beperking;
  • U hier geen geld voor krijgt;
  • U zorgt voor iemand in de gemeente Beverwijk of Heemskerk. Woont u zelf in Beverwijk of Heemskerk, maar zorgt u voor iemand die in een andere gemeente woont? Informeer dan bij die gemeente naar de mantelzorgwaardering.

Wat zien we als mantelzorg?

U bent mantelzorger als u zorgt voor een geliefde of naaste die langdurig ziek is, een beperking heeft of hulpbehoevend is. Dit kan verzorging zijn of hulp bij dagelijkse activiteiten. Een mantelzorger geeft meer zorg dan de normale dagelijkse zorg voor partners, ouders of kinderen die thuis wonen.

Mantelzorgwaardering ook voor jonge mantelzorgers

Is bij jou thuis iemand langdurig ziek? En help je daardoor thuis vaak mee? Dan heb je ook recht op de mantelzorgwaardering. Ken je een jonge mantelzorger? Vertel deze persoon over de mantelzorgwaardering!

Heeft u vragen over het aanvragen van de mantelzorgwaardering? Of mantelzorg?

Neem voor informatie over Mantelzorg contact op met MantelZ, Centrum voor Mantelzorg. Deze hulp is gratis.

Hulp bij het aanvragen van de waardering? Neem contact op met de gemeente waar degene voor wie u zorgt, woont. Voor gemeente Beverwijk belt u naar 0251 256 256. Voor gemeente Heemskerk belt u naar 14 0251.