Isolatieactie voor woningeigenaren

Goede isolatie van uw woning zorgt voor lagere energiekosten, geeft meer comfort en is beter voor het milieu. Om u te helpen energie te besparen, bieden we een subsidieregeling van maximaal € 1650,- aan om uw woning te isoleren. Wie in aanmerking komt voor deze subsidie krijgt een brief van ons. Heeft u geen brief gekregen? Ook dan komt u misschien in aanmerking. Lees hiervoor de voorwaarden goed door.

Zo werkt het

• We sturen een brief naar bewoners die in aanmerking komen voor de isolatieactie. Daarin nodigen we u uit om een afspraak te maken met een adviseur van Klimaatroute of EcoHeemskerk.
  • Vervolgens komt een adviseur van Klimaatroute of EcoHeemskerk bij u langs.
  • Wie in aanmerking komt krijgt maximaal €1650,- per huishouden. Dit bedrag hangt af van het bedrag dat u voor de isolatie betaalt.

• U bent eigenaar van een grondgebondenwoning in Heemskerk.
  • De WOZ-waarde van uw woning ligt onder de €402.000,-. Peildatum 1-1-2022.
  • Uw woning is niet goed geïsoleerd en heeft een energielabel D of slechter. Heeft u geen energielabel van uw woning? Dan kijken we naar het aantal nog te isoleren onderdelen van uw woning. Dit moeten er minimaal 2 zijn.

Goed om te weten

• We hebben geld om 401 huiseigenaren te helpen met isolatiemaatregelen.
  • We behandelen de subsidie op volgorde van aanvraag.
  • Aanmelden voor deze actie kan tot 1 juli 2026.

Dit kunt u verwachten:

1. Afspraak. U maakt een afspraak via de website of door te bellen.
  2. Gesprek. Een adviseur komt bij u langs voor een uitgebreid gesprek.
  3. Advies. U krijgt een energierapport van uw adviseur. Hierin staan welke isolatiemaatregelen het beste bij uw woning passen. U bespreekt het advies en de bijbehorende offertes met uw adviseur. Ook wordt meegedacht of u andere vergoedingen kunt gebruiken. Zoals de ISDE-subsidie.
  4. Keuze. U kiest zelf welke maatregel u laat uitvoeren en wanneer.
  5. Uitvoering. Vakmensen uit de regio komen bij u thuis de gekozen maatregel uitvoeren. Of u gaat zelf aan de slag.
  6. Betaling. Gaat u zelf aan de slag? Dan krijgt u geld via een cashbackmethode. Laat u het uitvoeren? Dan schiet Duurzaam Bouwloket de kosten voor en krijgt u de restfactuur.

Dat doen we met 3 partijen: de lokale energie coöperatie EcoHeemskerk, Klimaatroute en Duurzaam Bouwloket.

• Adviseurs van EcoHeemskerk of Klimaatroute komen langs aan huis voor adviesgesprekken. Ze stellen een rapport op en denken mee. Ze helpen van advies tot aan installatie.
  • Duurzaam Bouwloket geeft advies en regelt de geldzaken. Ze controleren of u in aanmerking komt voor de subsidie. Ze regelen een collectieve actie met lokale vakmensen zodat u een zo'n gunstig mogelijk aanbod krijgt. Ze controleren of de werkzaamheden zijn uitgevoerd en regelen dat de subsidie van de factuur af gaat.

Deze subsidie wordt mogelijk gemaakt door de Rijksoverheid, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) en Provincie Noord-Holland.