Over de site en privacy

Heemskerk.nl is de officiële website van de gemeente Heemskerk. Deze site bekijkt u anoniem. We verzamelen geen namen of andere gegevens die iets zeggen over de identiteit van de bezoekers van de website. We verzamelen wél statistische gegevens om de website te verbeteren. Zoals het aantal bezoekers per pagina's of veelgebruikte zoektermen. Deze gegevens herleiden we niet tot individuele personen. Op de pagina's van Heemskerk.nl staan ook links naar andere instellingen en organisaties. We zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze sites.

Op deze pagina leest u hoe u:

Verbeteringen of opmerkingen doorgeven

We doen er alles aan om de website actueel te houden, mét de juiste informatie. Heeft u opmerkingen of suggesties? Of ziet u dat informatie niet klopt? We stellen het enorm op prijs als u ons mailt. Dit kan via communicatie@heemskerk.nl.

Beveiligingslek in informatiesystemen melden

Bent u bijvoorbeeld een ethische hacker of cyberonderzoeker? En ontdekt u een lek in een van onze informatiesystemen of websites? Gebruik de Security.txt om ons te informeren over de kwetsbaarheid. Zo kunnen we het probleem sneller oplossen en voorkomen we een cyberaanval.

Datalek melden

Heeft u een (mogelijk) datalek ontdekt? Meld dit ons zo snel mogelijk. In ieder geval binnen 24 uur nadat u het datalek heeft geconstateerd. Dit doet u via onderstaande knop.

Meld een datalek

Heeft u een andere privacy vraag of wilt u het datalek liever via e-mail doorgeven? Mail het dan naar privacy@heemskerk.nl. Vermeld in uw e-mail: uw naam, telefoonnummer, eventueel de organisatie waarvoor u werkt en een korte omschrijving van het datalek.

Zodra wij uw melding hebben ontvangen, nemen wij telefonisch contact met u op voor meer informatie. We kunnen dan maatregelen treffen om mogelijke gevolgen te minimaliseren. Vervolgens beoordelen we de ernst van het datalek en bepalen we of het datalek moet worden gemeld aan de Autoriteit Persoonsgegevens en aan de betrokkene(n).

Meer informatie over

Als u een webformulier op deze website invult, worden (afhankelijk van de inhoud) uw naam, adres en eventueel uw telefoonnummer en/of e-mailadres naar ons verstuurd. Deze persoonsgegevens gebruiken wij om uw vraag te beantwoorden. Of bijvoorbeeld de aangevraagde dienst te leveren. De gegevens uit uw webformulier gebruiken we alleen voor het doel waarvoor ze beschikbaar zijn gesteld, met uitzondering van afwijkende wettelijke verplichtingen.

We gebruiken Matomo om onze webstatistieken te verzamelen en te analyseren. We kijken bijvoorbeeld welke pagina's vaak worden bezocht en welke zoekwoorden bezoekers gebruiken. Deze gegevens slaan we anoniem op. Op basis van de statistieken verbeteren we onze website. Ook hebben we een verwerkersovereenkomst afgesloten met Matomo. Hiermee mag Matomo onze gegevens alleen verwerken, niet delen. We gebruiken Matomo omdat de servers van Matomo in Europa staan.

Sinds 6 november 2013 archiveren we Heemskerk.nl. Iedere dag maakt het systeem een kopie van de website zoals deze op dat moment online staat. U kunt via de website archief Heemskerk vorige versies van de site terugkijken. Zo kunt u zien wat op een door u gekozen dag op onze site stond.

Het kan gebeuren dat de link naar een document in het webarchief niet meer werkt. Dit komt doordat het document is verwijderd vanwege privacyredenen of dat de publicatietermijn is verstreken. U kunt deze informatie altijd opvragen via een Woo-verzoek.

Wilt u weten waar en waarom persoonsgegevens worden verstrekt? Meer hierover is te vinden onder geheimhouding persoonsgegevens en het verzoek om geheimhouding.