Gemeente Heemskerk en HVC starten proef tegen afvaldumping

Gemeente Heemskerk en afvalverwerker HVC starten een proefproject van 2 maanden om afvaldumping tegen te gaan. Vanaf dinsdag 6 februari gaan Team Handhaving en HVC samen op pad om gedumpt afval te controleren. Overtreders krijgen een boete.

We gaan plekken waar vaak afval wordt gedumpt, de zogenaamde hotspots, systematisch controleren. Zo hopen we illegale afvalstort te verminderen en Heemskerk schoner te maken.

Evaluatie na de proefperiode

Na de proefperiode van 2 maanden volgt een evaluatie. We kijken dan of de aanpak werkt. We gebruiken onze eigen bevindingen en reacties van de inwoners om de aanpak te beoordelen. Als het nodig is, passen we de aanpak aan om die te verbeteren.

Volle of defecte container?

Is de container in de buurt vol of werkt deze niet? Zet het afval dan niet naast de container, maar meld het bij HVC. Dat kan via een online melding of bel naar 0800 0700. Samen houden we Heemskerk schoon!