Samen fit en gezond

Wilt u samen met uw buren, kennissen, collega’s of vrienden een gezonde activiteit doen? Een groepsactiviteit waar u fit en blij van wordt? Waar u van ontspant? Onder het motto ‘Samen Gezond’ nodigt de gemeente u uit uw activiteit bij ons aan te melden. De gemeente betaalt mee aan gezonde activiteiten én helpt met advies! De aanvraag doet u vóór 15 december 2022. Dit kan via onderstaande knop. Lees voor het doen van de aanvraag de voorwaarden goed door.

Aanvragen kon tot 15 december 2022

De gemeente betaalt alleen:

• Als u vóór 15 december 2022 een aanvraag heeft gedaan.
  • Als inwoners een activiteit willen doen met een groep andere inwoners (buren, kennissen, collega's, vrienden). Zoals mensen die bij elkaar in een straat of in de buurt wonen. Of mensen die elkaar kennen van de school van hun kinderen. Of bijvoorbeeld jongeren die elkaar kennen van school of uit de buurt.
  • Als u inwoner(s) van de gemeente Heemskerk bent. De gezonde groepsactiviteit vindt bij voorkeur in Heemskerk plaats.
  • Kosten die nodig zijn voor de gezonde activiteit. Zoals de huur van een zaal, een docent en/of materiaal.
  • Eén keer de kosten van een gezonde activiteit van een groep inwoners. U kunt maar 1 keer een aanvraag doen.
  • Kosten die u heeft betaald voor de activiteit (u moet een kassabon of een rekening laten zien). Of kosten die u heeft uitgerekend.
  • Achteraf de kosten: u moet de kosten eerst zelf voorschieten. Kunt u dit niet betalen? Geef dit aan in het formulier. Wij kunnen alvast een deel van het geld voorschieten, en de rest van het bedrag later overmaken. Dit overleggen we met u.

Let op: De gemeente betaalt niet mee aan kosten voor een persoon of gezin. U kunt geen aanvraag doen voor uzelf of voor uw gezin. Heeft u geen geld voor een gezinsactiviteit? Misschien kan de gemeente u op een andere manier helpen.

Activiteit Vergoeding
Een bootcamptraining doen met de buren Kosten van de bootcamptraining
Dansworkshop met een groep vrienden Kosten van de dansdocent en plaats van de workshop
Een klimaatdag voor ouders en kinderen van school Kosten van de klimaatdag
Gezondheid
Buren die elkaar uitdagen om te stoppen met roken Kosten voor een stoppen-met-roken coach
Met kennissen van de tennisclub een cursus mocktails maken Kosten en locatie van de cursus
Met buren deelnemen aan een cursus ‘Gezond en gevarieerd koken' Kosten van de kookdocent en de plaats van de cursus
Buurtyoga organiseren Yogadocent en locatie van de yogales

De meeste mensen weten wel wat een gezonde leefstijl is, het ook dóen is vaak weer iets anders. Samen met anderen is het leuker en makkelijker. Dan kunt u elkaar aanmoedigen, helpen en uitdagen. Daarom heeft de regering alle gemeenten een geldbedrag gegeven voor inwoners die samen met andere inwoners gezonde groepsactiviteiten gaan doen. Een gezonde levensstijl noemen we ook wel BRAVO:

• Bewegen: genoeg bewegen om u fit te voelen en een gezond gewicht te hebben/krijgen
  • Roken: niet (meer) roken
  • Alcohol: geen of weinig alcohol drinken
  • Voeding: gezond en gevarieerd eten, genoeg water drinken
  • Ontspannen: genoeg rust nemen, goed slapen, naar buiten in gaan, mensen ontmoeten

Ook organisaties in Heemskerk, die zelf een gezonde groepsactiviteit willen organiseren voor Heemskerkers, kunnen een aanvraag doen bij de gemeente. Organisaties kunnen de vergoeding voor het organiseren van gezonde groepsactiviteiten aanvragen in de vorm van een eenmalige subsidie. Daarbij gelden de Algemene Subsidieverordening (ASV) 2020 en de Subsidieregeling Sociaal domein gemeente Heemskerk 2020. Doe hier de aanvraag vanuit uw organisatie.