Kermis

Kermis in Heemskerk

Op deze pagina vindt u informatie over het volksfeest van Heemskerk: de kermis én het feest in het centrum.

Alles over het kermisterrein

Openingstijden kermisterrein

• Woensdag 6 september 2023, van 12:00 tot 24:00 uur.
  • Donderdag 7 september 2023, van 13:00 tot 24:00 uur.
  • Vrijdag 8 september 2023, van 13:00 tot 24:00 uur.

Prikkelarme kermis

Op woensdag 6 september van 12:30 tot 14:00 uur is de kermis ‘prikkelarm’. De attracties draaien dan langzamer, zachter en met minder lichteffecten. De kermis gaat hiervoor eerder open.

Ritprijzen

Tijdens de hele kermis mag voor alle kinderzaken maximaal € 2,50 per persoon per rit worden gevraagd. Voor andere attracties is het vaste bedrag €3,- per rit per persoon. Dit jaar vindt u ook 4 speciale attracties op het terrein. Dit zijn de Power Surge, Project One, Magic Mouse en Booster. Project One en Magic Mouse kosten € 3,50 per rit per persoon. De Booster kost € 5,00 per rit per persoon. Power Surge vraagt een bedrag van € 3,00 of meer. Bij de lijntrek (touwtje-trek) kunt u 3 keer lijntrekken voor € 3,00 of 8 keer voor € 8,00. Met de kanszaken zijn geen prijsafspraken gemaakt.

Merkt u dat een kermisexploitant zich niet aan deze vastgestelde ritprijzen houdt? Geef dit aan ons door te bellen naar 14 0251.

Overzicht kermisattracties

• Kinderzaken: Mini Cars, Buggy, Draaimolen.
  • Vermaakzaken: Ghost Castle, Race O’rama, Wip, Auto Scooter, Break Dance, Power Surge, Ballon Voyage, Dumbo, Polyp, Happy Farm, Familie achtbaan, Jumper.
  • Speciale attracties: Project One, Magic Mouse, Booster, Power Surge.

Fietsenstalling

U kunt uw fiets parkeren in de bewaakte fietsenstalling. Deze vindt u aan de Maerten van Heemskerckstraat, in het plantsoen voor het politiebureau. Leden van scoutinggroep Toxopeus beheren de stalling. Zij vragen € 2,50 voor de stalling van een fiets. En € 4,00 voor de stalling van een bromfiets en scooter. U kunt hier geen tassen, jassen, helmen en dergelijke in bewaring geven.

Centrum

Sluitingstijden horeca

Ook ’s nachts willen we zo weinig mogelijk ordeverstoringen. Daarom moeten alle horecazaken en eetgelegenheden tijdens de kermisdagen om 02:00 uur gesloten zijn. Dit geldt ook voor de grote feesttenten en de tenten en overkappingen bij de horecazaken. Wij vragen u om hier rekening mee te houden.

Duurzame rPET bekers

Sinds 1 juli 2023 moeten bezoekers extra betalen voor wegwerpbekers, die deels zijn gemaakt van plastic. Als reactie hierop pasten wij de regels voor wegwerpbekers tijdens feesten aan. In goed overleg met de horeca gebruiken horecagelegenheden vanaf dit jaar recyclebare bekers. Dit zijn soft cups, gemaakt van gerecycled PET ( rPET). Hiervoor vragen zij in opdracht van ons een duurzaamheidstoeslag van € 0,50 bij de 1ste beker.

Zo werkt het

• Bezoekers betalen € 0,50 bij hun 1ste drankje.
  • Daarna kunnen ze hun beker inwisselen bij het halen van een nieuw drankje.
  • Halen bezoekers een drankje zonder een beker in te leveren? Dan betalen ze de toeslag opnieuw.
  • Zijn bezoekers uitgefeest? De beker kunnen ze kwijt bij de bar.
  • Een beker is niet inwisselbaar voor geld.
  • De bekers worden gerecycled.
  • Na de Volksfeesten inventariseren we hoeveel procent van de bekers weer is ingeleverd.
  • De resultaten delen we.

Toezicht en sancties

Ook dit jaar verleenden we ontheffingen en vergunningen aan horecaondernemers. Hierbij horen bepaalde voorschriften. De redenen hiervoor zijn de openbare orde, de veiligheid van de kermisbezoekers, de beperking van overlast voor omwonenden en het voorkomen van vervuiling en verontreiniging. Houden de horecaondernemers zich hier niet aan? Dan treden we hier handhavend op. Het horecabedrijf kan bijvoorbeeld een weekend later in het jaar worden gesloten.

Vuurwerk op vrijdagavond

Op vrijdagavond rond 22:00 uur steken we vuurwerk af vanaf het dak van het gemeentehuis. Wilt u komen kijken? Ga dan naar het afgesloten weggedeelte Karshoffstraat-Koningin Wilhelminastraat of blijf op de stoep in de omliggende straten. Zo hinderen we het verkeer niet.