Uitstel belastingen en heffingen aanvragen

U vraagt zelf actief aan of u in aanmerking komt voor een betalingsregeling of uitstel van betaling. Doe het voor de vervaldatum van de aanslag. Stuur een e-mail naar invordering@heemskerk.nl. Vermeld het aanslagnummer en uw NAW-gegevens. Binnen 5 werkdagen ontvangt u reactie.

Automatische incasso tijdelijk stoppen of betalingsregeling aanpassen

Wilt u uw automatische incasso voor betaling in termijnen van de heffingen (tijdelijk) stoppen? Of wilt u de betalingsregeling aanpassen of opschorten? Mail ook hiervoor: invordering@heemskerk.nl. Vermeld het aanslagnummer en uw NAW-gegevens.

Betalen in 10 termijnen

Wilt u de aanslag in 10 termijnen betalen? Dat kan door het machtigingsformulier bij de aanslag naar ons terug te sturen. Dit geldt voor aanslagen tot € 3.000. Wilt u een andere betalingsregeling dan de 10 termijnen van maart tot en met december? Dan kunt u ook hierom vragen. Mail invordering@heemskerk.nl. Vermeld het aanslagnummer en uw NAW-gegevens.

Opvragen taxatieverslag WOZ-waarde

Wilt u weten op welke verkooptransacties van min of meer vergelijkbare woningen uw WOZ-waarde is gebaseerd? Vraag dan het taxatieverslag van uw woning op.

Bezwaar maken

Bent u het niet eens met de aanslag? Maak een bezwaar aan.

Wettelijk verplicht

Wij versturen elk jaar in februari de WOZ-beschikkingen en de aanslagen gemeentelijke heffingen. We zijn wettelijk verplicht om binnen 8 weken na het begin van het kalenderjaar de WOZ-beschikking vast te stellen.