Afvalpas

De ondergrondse restafvalcontainers in Heemskerk zijn op slot. U kunt de container alleen openen met een afvalpas. Dit is de witte afvalpas van HVC. Deze pas kunt u ook gebruiken voor het afvalbrengstation.

Afvalpas aanvragen

Met de afvalpas kunt u gratis uw grof huishoudelijk afval inleveren bij het afvalbrengstation (ABS) in Beverwijk of Velsen-Zuid. Het is belangrijk dat u de afvalpas meeneemt naar de ABS-en. Zonder pas heeft u geen toegang. Bent u uw afvalpas kwijt of is de pas kapot? U kunt een nieuwe afvalpas aanvragen bij HVC via onderstaande knop. Een nieuwe pas kost € 7,50 per afvalpas. Soms is de pas gratis. Zoals voor nieuwe bewoners, die kunnen 3 maanden na verhuizing een gratis afvalpas aanvragen.

Nieuwe afvalpas aanvragen

Veelgestelde vragen afvalpas

Zodat bewoners of bedrijven van buiten uw buurt hier geen afval in kwijt kunnen. Zo zit de container minder snel vol.

De afvalpas is wit.

De ondergrondse containers worden zo vaak als nodig geleegd, zodat u altijd uw restafval kwijt kunt. Is de ondergrondse container vol? Bel dan naar HVC via 0800 0700.

U krijgt alleen toegang tot de 2 ondergrondse containers die het dichtste bij u in de buurt zijn. Zo kunt u uw afval ook kwijt als 1 van de ondergrondse containers tijdelijk buiten gebruik is.

Bel naar HVC via 0800 0700 zodat de container geleegd of gemaakt kan worden. Gooi uw restafvalzak in een van de andere ondergrondse containers in de buurt waar uw pas op werkt of neem de zak weer mee naar huis. Zo blijft het netjes op straat.

Het aanvragen van een afvalpas is gratis:

• Als de pas onzichtbaar is beschadigd
    • Ga naar de website van HVC. Via de online passenmodule kunt u een foto van de pas toevoegen.
    • Of stuur de pas zonder postzegel op naar:
      HVC Klantenservice
      Antwoordnummer 67105
      1670 VA Medemblik
      Vermeld in een briefje ook uw naam, adresgegevens en telefoonnummer
  • Als u bent verhuisd:
    • Ga naar de website van HVC. U kunt hier direct een van de onderstaande documenten toevoegen via de online passenmodule.
      - Bewijs van de verhuizing (vanuit de gemeente, gratis pas binnen 3 maanden na inschrijving)
      - Kopie of printscreen van mijnoverheid.nl
      - Huur- of koopovereenkomst (gratis pas binnen 3 maanden na sleuteloverdracht)
      - Kopie of printscreen van het kadaster
    • Of stuur bovenstaande documenten via de post naar:
      HVC Klantenservice
      Antwoordnummer 67105
      1670 VA Medemblik
      Vermeld in een briefje ook uw naam, adresgegevens en telefoonnummer
      Een postzegel is niet nodig.

Het aanvragen van een afvalpas kost €7,50 als:

• U uw pas bent kwijtgeraakt of de pas zichtbaar beschadigd is door bijvoorbeeld een gaatje in de pas.
    • Ga naar de website van HVC. U kunt via iDeal uw nieuwe pas betalen. De verwerking hiervan gaat sneller dan per post.
    • Maak € 7,50 over op rekeningnummer NL24 INGB 0676 0177 11 ten naam van HVC Afvalinzameling. In het opmerkingenveld graag uw NAW-gegevens en telefoonnummer vermelden.

Als uw afvalpas beschadigd is of een gaatje erin heeft, werkt deze niet meer. U kunt bij HVC een nieuwe afvalpas aanvragen. Dit kost € 7,50. Na betaling heeft u de pas binnen 5 werkdagen in huis zodat u hem weer kunt gebruiken voor het openen van de ondergrondse containers en voor toegang tot de milieustraat. Werkt de pas niet meer, en is 'ie niet zichtbaar beschadigd? Dan krijgt u gratis een nieuwe.

Werkt uw afvalpas wel op de container dicht bij uw woning maar niet op een 2e container die ook in uw buurt staat? Bel dan met de klantenservice van HVC via 0800 0700. Met uw afvalpasnummer (of uw adres en huisnummer) en containernummer kunt u dan de klantenservice vragen om deze te koppelen zodat u ook deze container kunt gebruiken.

De afvalpas registreert geen gegevens van u. Met uw pas opent u alleen de container. De ondergrondse container weet niet wie het afval weggooit. Ga voor de privacyverklaring naar HVC.

Nee. Het gebruik van de containers, met of zonder pas, valt onder de afvalstoffenheffing die u nu betaalt.

We verstrekken per huishouden 1 pasje. Als u het afval weggooit voor een ander dan kunt u het pasje gebruiken dat bij die woning hoort.

Nee, dat is niet mogelijk.

Het toegangssysteem zit naast de inwerpopening van de container en is ook voor iemand in een rolstoel of scootmobiel goed te bedienen. Heeft u hier een andere ervaring mee, dan horen wij dat graag via beterafvalscheiden@heemskerk.nl.