Collectieve zorgverzekering

Persoon achter computer die kijkt naar zorgverzekeringen

Heeft u een bijstandsuitkering? Of ander inkomen dat niet hoger is dan 130% van de bijstandsnorm? Sluit een collectieve zorgverzekering af. Deze verzekering is voor inwoners van Heemskerk met een laag inkomen en hoge zorgkosten. Overstappen kan tussen midden november en eind december.

Kies uit 2 collectieve zorgverzekeringen. Deze verzekeringen bestaan uit:

• Basispakket.
  • Verschillende aanvullende verzekeringen.

U sluit de zorgverzekering af bij:

• Zilveren Kruis of;
  • Zorg Zekerheid.
Meer informatie of meld u aan

• U woont in Heemskerk.
  • U krijgt een bijstandsuitkering.
  • Of u heeft een ander inkomen dat niet hoger is dan 130% van de bijstandsnorm.
  • U heeft geen betalingsachterstand bij de zorgverzekeraar waar u nu zit.

Wat zijn de voordelen?

• Wij betalen tussen de € 11,00 en maximaal € 30,00 per maand mee aan uw premie. Hoeveel u krijgt? Dat hangt af van het aanvullend pakket dat u kiest.
  • Kinderen tot 18 jaar zijn gratis meeverzekerd.
  • U krijgt ruime vergoedingen voor brillen/lenzen, fysiotherapie, tandartskosten en eigen bijdrage WMO. Als u deze kosten volgend jaar gaat maken, raden wij u aan om dit aanbod zeker te bekijken. De mogelijkheden vanuit de bijzondere bijstand zijn minimaal.
  • U bepaalt zelf welke zorgverzekeraar u kiest. En welk pakket het beste bij u past.
  • Zorg en Zekerheid verzekert het verplicht eigen risico mee. U krijgt geen geld terug als uw eigen risico aan het eind van het jaar niet op is. Want u betaalt elke maand een lagere premie.
  • Zilveren Kruis heeft gespreid betalen eigen risico. U kunt het eigen risico in 10 delen van € 38,50 betalen. U krijgt geld terug als uw eigen risico aan het eind van het jaar niet op is.
  • Het maakt niet uit of u ziek of gezond bent. Zilveren Kruis en Zorg en Zekerheid accepteren iedereen met een laag inkomen. Zonder medische keuring.

Heeft u inhoudelijke vragen over de verzekering? Neem contact op met: